One moment, please

A dieta keto

Prin reducerea majoră a aportului de carbohidrați din organism și înlocuirea acestora cu grăsimi, corpul este introdus într-o stare metabolică numită cetoză.

Consultantul în nutriție Cristian Mărgărit detaliază avantajele, dezavantajele, alimentele permise și interzise în dieta ketogenică Dieta ketogenică — mănânci şi slăbeşti! Consultantul în nutriție Cristian Mărgărit detaliază avantajele, dezavantajele, alimentele permise și interzise în dieta ketogenică Dieta ketogenică te ajută să scapi de de grame pe săptămână. Cristian Mărgărit detaliază principiile, avantajele și dezavantajele dietei ketogenice. Dar mi-a scăpat din vedere o dietă care m-a intrigat de la bun început prin denumirea ei aparte: dieta ketogenică.

Cand corpul este în starea de cetoză, grăsimile devin principalul furnizor de energie pentru corp, lucru care este plăcut majorității celulelor din corp. Atunci când mâncăm mai puțin de 50 de grame de carbohidrați pe zi, corpul intră în starea de cetoză, stare care oferă multiple beneficii corpului, cum ar fi: reducerea nivelului de zahăr și insulină din sânge și reducerea grăsimilor din organism.

Blogul Obio

Există mai multe versiuni de diete keto: Dieta Keto Standard: Foarte puțini carbohidrați, proteine în cantitate moderată si grăsimi multe. Dieta Keto Ciclică: Se bazează pe alternarea dintre perioadele cu mulți carbohidrați și perioadele keto, de obicei 5 a dieta keto keto și 2 zile cu mulți carbohidrați.

Dieta Keto Țintită: În majotitatea timpului respecți o dietă keto standard, dar adaugi carbohidrați doar atunci când mergi la antrenamente.

a dieta keto

Dietele ciclice și țintite sunt în principal folosite de atleți și bodybuilderi, însă dieta standard este cea pe care s-au facut cele mai multe studii. O dietă ketogenică poate fi perfectă pentru persoanele supraponderale, diabetice sau în căutarea a dieta keto sănătații metabolice, dar mai nepotrivită pentru sportivii de performanță sau cei care doresc să își dezvolte musculatura sau să câștige în greutate.

Acestea fiind spuse, putine diete sunt la fel de bine dovedite prin studii nutriționale ca beneficiile puternice în zona sănătății și a pierderii în greutate, cum sunt cele ale unei diete ketogenice.

Înainte de adoptarea oricărei diete consultă-te cu un medic nutritionist sau cu medical de familie. Alimentele care trebuie reduse sau eliminate într-o dietă ketogenică: Zahărul: Sucuri, sucuri de fructe, piureuri, prăjituri, înghețată, bomboane si dulciuri Cerealele cu amidon: produsele pe bază de grâu, orez, paste făinoase si cereale Fructe: toate fructele, cu excepția porțiilor mici de fructe de padure Fasolea sau legumele boabe: mazăre, fasole, a dieta keto, năut Legume și rădăcinoase: cartofi, cartofi dulci, morcovi, patrunjel Produsele cu un conținut scăzut de grăsimi sau dietetice: Acestea sunt foarte prelucrate și adesea bogate în carbohidrați Unele condimente sau sosuri: Acestea conțin adesea zahăr și grăsimi nesănătoase Grasimi nesănătoase: limitați aportul de uleiuri vegetale prelucrate Alcoolul: Din cauza conținutului de carbohidrați, multe băuturi alcoolice vă pot scoate din starea a dieta keto cetoză.

Kieta ketogenică presupune ca Autor: Dr. Dieta ketogenică își propune să recalibreze metabolismul tău, învățându-l să ardă toate grăsimile pe care le primește prin alimentație. Ideea de la baza acestui regim este că în acest mod, organismul tău se va obișnui că grăsimea este cel mai important combustibil, pe care trebui să îl consume în totalitate, în loc să îl depună. Începe ca o păcălire a metabolismului și se transformă într-o educare a lui.

Ar trebui să vă bazați majoritatea meselor în jurul acestor alimente: Carne: carne roșie, friptură, șuncă, cârnați, slănină, pui și curcan. Pești grași: cum ar fi somonul, păstrăvul, tonul și macrou.

a dieta keto

Ouă Brânză: Brânză neprelucrată cedar, capră, smântână, brănză cu mucegai sau mozzarella. Nuci și semințe: migdale, nuci, semințe de in, semințe de dovleac, semințe de chia Uleiuri sănătoase: Uleiul de măsline extra virgin, uleiul de cocos și uleiul de avocado. Avocado: Avocado întregi sau guacamole proaspăt.

Legume cu conținut scăzut de carbohidrați: cele mai multe legume verzi, roșii, ceapă, ardei Condimente: Puteți folosi sare, piper și diferite ierburi și condimente sănătoase.

Principiile dietei ketogenice

Întotdeauna încercați să variați legumele și carnea pe termen lung, deoarece fiecare tip oferă nutrienți diferiși și beneficii pentru sănătate. Oamenii care au folosit o dieta keto au pierdut de 2,2 ori mai multă greutate decât cei care au folosit o dietă cu puține grăsimi și calorii, de asemenea nivelurile de trigliceride și colesterol s-au îmbunătățit.

Ce alte diete mai recomandati in afara de Dieta Keto? Cum functioneaza Dieta Keto?

Informatiile apar a dieta keto studiu a dieta keto pe PubMed. Efectul este adesea denumit ceto-gripă și de obicei se termină în câteva zile.

a dieta keto

Ceto-gripa include o energie scăzută și o funcție mentală scăzută, o foame crescută, probleme de somn, greață, disconfort digestiv și scăderea performanței fizice. Pentru a minimiza acest efect, puteți încerca o dietă normală cu nivel scăzut de carbohidrați în primele câteva săptămâni. Acest lucru vă poate învăța corpul să ardă mai multă grăsimi, până se obișnuiește cu eliminarea completă a carbohidraților.

Reader Interactions

O dietă ketogenică poate de asemenea să schimbe echilibrul de apă și minerale din corp. Pentru minerale, încercați să luați mg de sodiu, mg de potasiu și mg de magneziu pe zi pentru a minimiza efectele secundare. La început, este important să mâncați până când sunteți sătui și să evitați reducerea prea multor calorii.

a dieta keto